4/1

5234

طراحی و پیاده‌سازی

آخرین بروزرسانی: شنبه 27 شهریور 1400

هدف ما از نگارش این متن، آشنایی هرچه بیشتر کارفرمایان محترم با یکی از مطلوب‌ترین و در عین حال هدفمندترین خدمات افق داده‌ها یعنی «طراحی و پیاده‌سازی» است. از دید ما، طراحی و پیاده‌سازی شبکه به مانند مهارت تیراندازی نیازمند بررسی دقیق و هوشمندانه مسیری‌ست که در نهایت می‌بایست تیر رها شده از چله کمان را بر مرکز هدف بنشاند.

 

آنچه امروزه در پیاده‌سازی پروژه‌های شبکه و زیرساخت برای کارفرمایان اهمیت دارد، نگاه کلی و همه‌جانبه پیمانکاران بر ابعاد وسیع اقداماتیست که در دست اجرا قرار دارند. اقداماتی مانند:

  • شناخت دقیق و کامل نیازهای کارفرما
  • تشخیص درست و کارشناسانه آنچه می‌بایست مورد بازبینی، بازطراحی و طراحی اصولی قرار گیرد
  • تأمین تجهیزات مورد نیاز پروژه از مسیرهای قانونی و قابل اطمینان همراه با تضمین اصالت کالا
  • مستندسازی دقیق و حرفه‌ای
  • ارائه خدمات پشتیبانی در دوران انتقال دانش

از جمله مواردیست که منجر به پیاده‌سازی موفق یک پروژه شبکه و زیرساخت می‌شود.

شرکت مهندسی افق داده‌ها ایرانیان با بیش از یک دهه فعالیت مستمر و موفق در حوزه شبکه و زیرساخت کشور، با بهره‌گیری از تجارب چندین ساله کارشناسان خود در امور مدیریت و به همراه یکی از بروزترین تیم‌های فنی ایران، مجهز به ابزارهاییست که اهداف شما کارفرمایان گرامی را بیش از پیش به سوی محقق شدن سوق خواهد داد. هدف ما از نگارش این متن، آشنایی هرچه بیشتر کارفرمایان محترم با یکی از مطلوب‌ترین و در عین حال هدفمندترین خدمات افق داده‌ها یعنی «طراحی و پیاده‌سازی» است. از دید ما، طراحی و پیاده‌سازی شبکه به مانند مهارت تیراندازی نیازمند بررسی دقیق و هوشمندانه مسیری‌ست که در نهایت می‌بایست تیر رها شده از چله کمان را بر مرکز هدف بنشاند، به همین دلیل کارشناسان افق داده‌ها همواره در تلاش‌اند تا دقیق‌ترین، جامع‌ترین و منحصر به فردترین مستندات فنی را در این مرحله مهم از هر پروژه به شما ارائه نمایند.

در ابتدایی‌ترین مرحله از طراحی و پیاده‌سازی شبکه، کارشناسان ما پس از برگزاری جلسات اولیه با کارفرمایان، پس از انجام بررسی‌های فنی و کارشناسانه، به جمع‌آوری و ارائه لیستی از نیازمندی‌های کارفرما خواهند پرداخت. تطبیق اصولی این لیست با آنچه دقیقاً مورد نیاز کارفرماست، یکی از ارکان اساسی پیشبرد هرچه موفق‌تر پروژه خواهد بود.

نقطه تمایز و برتری افق داده‌ها ایرانیان در پیاده‌سازی موفق پروژه‌های شبکه و زیرساخت تا به امروز، «متدولوژی» یا نقشه راهی‌ست که توسط کارشناسان ما طراحی می‌شود و قدم به قدم شما را به اهدافتان نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند. آنچه در ادامه خواهید خواند و با آن آشنا خواهید شد، 4 فاز اصلی و اساسی متدولوژی مورد استفاده افق داده‌ها جهت ارائه خدمات طراحی و پیاده‌سازی پروژه‌های شبکه و زیرساخت است.

 

فلوچارت چگونگی پیشبرد روند طراحی و پیاده‌سازی

 

فاز اول – شناخت و بررسی نیازمندی‌ها:

ما در مرحله نخست از ارائه هر طرح، شناخت دقیق و جامع از وضعیت فعلی و نیازهای اساسی کارفرما در پروژه را بر هر چیزی ارجح می‌دانیم، و در این مسیر، مستندسازی و برنامه‌ریزی دقیق نتیجه همین شناخت و بررسی نیازمندی‌های شما توسط کارشناسان افق داده‌هاست. ما هر آنچه مورد نیاز سازمان و کسب‌وکار شما باشد را در این فاز از دل پرسشنامه‌های تکمیلی استخراج کرده و مورد بررسی دقیق و کارشناسانه قرار خواهیم داد و در گام بعدی راهکارهای پیشنهادی برای رفع نیازهای شما را همراه با زمان‌بندی دقیق ارائه خواهیم کرد. خروجی این فاز در نهایت یک مستند دقیق و فراگیر از نیازهای شما خواهد بود که پس از دریافت تأیید نهایی، کارشناسان ما بر مبنای لیست نیازمندی‌های این مستند اقدام به طراحی کلان و مفهومی خواهند نمود.

 

فاز دوم – طراحی کلان:

برداشتن هر یک گام موفق، یعنی یک گام نزدیک‌تر شدن به نقطه نهایی هدف! ما پس از پشت سر گذاشتن فاز نخست و مشخص شدن نیازها، به شناسایی دقیق سرویس‌ها، ماژول‌ها و تجهیزاتی که نیاز کارفرمایان را پشتیبانی و برطرف نماید خواهیم پرداخت و برای هر انتخاب خود نیز دلایلی مستدل و کارشناسانه را در قالب یک مستند خلاصه مدیریتی به شما ارائه خواهیم نمود. این مستند را HLD (High Level Design) یا طراحی کلان می‌نامیم؛ این مستند دلایل انتخاب تکنولوژی، محصول یا طراحی را به طور دقیق و کامل توضیح داده و بر مبنای نیازهای رسمی کارفرما است.

همچنین در این فاز و همراستا با اقدامات پیشین، تجهیزات مورد نیاز نهایی و جزئیات لیست اقلام آن را نیز نهایی خواهیم کرد که این لیست بر مبنای پارت نامبر و تعداد دقیق هر یک از تجهیزات مورد نیاز شما تهیه می‌شود، لیست تجهیزات با نام LOM شناخته شده است.

 مستند خلاصه مدیریتی چگونگی انتخاب تکنولوژی یا تکنولوژی‌ها و LOM (در صورت نیاز به تجهیزات جدید) از جمله مهم‌ترین مستنداتی هستند که در این فاز به کارفرمایان ارائه می‌شوند و پس از دریافت تأییدیه، تجهیزات مورد نیاز بر مبنای این مستندات تهیه خواهند شد.

این فاز از پروژه پیش‌نیاز تأمین تجهیزات خواهد بود که پیش از هر اقدامی مبنی بر تهیه تجهیزات به تأیید شما خواهد رسید. در نهایت با پیشبرد موفقیت‌آمیز این فاز، سومین فاز پروژه نیز به اجرا در خواهد آمد.

 

فاز سوم

(بخش اول) – طراحی تفصیلی:

در این فاز بر مبنای تجهیزات موجود، لیست تجهیزات مورد نیاز و طراحی کلانی که در فاز پیشین مورد تأیید شما واقع شد، یک طرح تفصیلی به شما ارائه می‌گردد. طرح تفصیلی در این فاز دربرگیرنده اطلاعات دقیق و کارشناسانه‌ای از جزئیات ارتباطات فیزیکی و منطقی، جزئیات پیکربندی‌های مورد نیاز، چگونگی سرویس‌دهی و جداولی جهت تکمیل اطلاعات مورد نیاز هر یک از تجهیزات خواهد بود. این مستند عموماً با نام LLD (Low Level Design) یا طراحی تفصیلی شناخته می‌شود.

(بخش دوم) – تأمین تجهیزات: 

این بخش از گام سوم خدمات طراحی و پیاده‌سازی شبکه به صورت پیشنهادی و به اختیار کارفرما خواهد بود. ما همواره بر سازگارپذیری با خواست کارفرمایان تأکید داریم و بر این موضوع آگاهیم که مناسب‌ترین قیمت جهت خریداری تجهیزات امری مهم در پیشبرد پروژه‌ها محسوب می‌شود، به همین منظور انتخاب چگونگی تأمین تجهیزات را در اختیار کارفرما قرار داده‌ایم؛ شما می‌توانید این بخش از پروژه را نیز بر عهده افق داده‌ها قرار دهید یا با برگزاری مناقصه محدود، تأمین تجهیزات را به برنده مناقصه بسپارید. البته ما همواره تلاش می‌کنیم پیچیدگی‌های مسائل مهمی مانند ضمانت اصالت کالا و گارانتی که تأثیرات زیادی بر روند پیاده‌سازی دارند را برطرف سازیم و در این مسیر به کارفرمایان محترم توصیه می‌کنیم که خرید و تأمین تجهیزات را از مجرای افق داده‌ها یا حتی‌الامکان از طریق شرکت‌های مورد تأیید و اعتماد ما پیگیری فرمایند.

در نهایت چنانچه شما تأمین تجهیزات را به افق داده‌ها بسپارید، دو حالت وجود دارد:

  • تجهیزات مورد نیاز شما در انبار افق داده‌ها موجود است و بلافاصله روند تأمین آن فعال می‌شود و در اختیار شما قرار داده خواهد شد.
  • تجهیزات مورد نیاز شما در انبار افق داده‌ها موجود نیست و نیاز به سفارش‌گذاری و ارائه زمان‌بندی تحویل از سوی ما وجود دارد و مطابق با زمان‌بندی ارائه شده امکان افزایش زمان تحویل به دلیل مسائل گمرکی و ترخیص وجود خواهد داشت.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تأمین تجهیزات از مجرای افق داده‌ها شفافیت و سادگی روند سفارش‌گذاری و تضمین اصالت و کیفیت کالاست که در مستند تأمین تجهیزات به آن اشاره کرده‌ایم. همچنین ضمانت اصالت کالا و گارانتی 12 ماهه نیز از جمله نقاط قوت افق داده‌ها در ارائه تجهیزات شبکه محسوب می‌شود که می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مستند‌های ضمانت اصالت کالا و گارانتی را مطالعه فرمایید.

 

فاز چهارم – اجرا و پیاده‌سازی:

در فاز چهارم و نهایی از خدمات طراحی و پیاده‌سازی شبکه، بر اساس آنچه در طراحی تفصیلی تدوین گردید، به اجرا و پیاده‌سازی خواهیم پرداخت و پس از راه‌اندازی نیز کلیه جزئیات پیاده‌سازی را در قالب یک مستند As-Built ذکر و به شما ارائه خواهیم نمود. اما مستند As-Built یا چون-ساخت چیست؟ 

در طول زمان پیاده‌سازی عموماً تغییراتی جزئی در طرح رخ خواهد داد، همچنین در این بازه زمانی ممکن است نیازمندی‌های جدیدی نیز به سبد سرویس‌دهی اضافه شود که در ابتدا مد نظر قرارداده نشده باشد و نیاز به بروزرسانی طرح را الزامی کند. مستند چون-ساخت یا As-Built به همین منظور در انتهای کار به کارفرما تحویل می‌گردد. این مستند شامل تمام بروزرسانی‌های طرح مطابق با آن چیزی است که اجرا شده و تمامی لاگ‌های نهایی نیز پیوست این مستند می‌باشد.

یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در این فاز، انتقال دانش و جزئیات پیاده‌سازی‌های انجام شده به تیم فنی کارفرما خواهد بود، که این انتقال دانش در صورت تمایل شما می‌تواند از طریق آموزش حین انجام کار باشد. به همین منظور با توجه به وجود حساسیت‌ها در این مرحله، ما دو گام مجزا را پیشنهاد می‌دهیم:

  • گام اول: در مرحله نخست یا تحویل موقت پروژه، دسترسی‌ها و مستندات مربوطه به نمایندگان کارفرما تحویل داده می‌شود و سپس دوره سه ماهه پشتیبانی آغاز خواهد شد. در این دوره چالش‌هایی که کارفرما در زمان نگهداری با آن‌ها مواجه خواهد شد از طریق سامانه پورتال به تیم فنی افق داده‌ها اطلاع داده می‌شود و تیم فنی ما در کمترین زمان ممکن پاسخگو خواهد بود.
  • گام دوم: پس از گذشت سه ماه و اطمینان از راهبری کارفرما، دسترسی‌های تیم فنی ما نیز به کارفرما تحویل می‌گردد و به این ترتیب تحویل دائم پروژه به پایان خواهد رسید.

برچسب ها

شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان
استمرارقدم ها، تحقق رویاها
تماس با ما:
آدرس: تهران - خیابان مفتح شمالی - خیابان شهید ملایری پور - پلاک 100 واحد 10
تلفن: 58152000-021
فکس: 58152300-021
ایمیل: info@ofoghdadeha.com
دسترسی سریع:
 
logo-samandehi
تمامی حقوق این وبسایت برای شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان محفوظ است.
Copyright 2020 - 2024, Ofoghdadeha. All rights reserved